dinsdag 24 mei 2016

23 mei - Dag 1 Ramble Rallye

07:00 uur bijna klaar om aan de eerste dag te beginnen! Nog even de blog bijwerken voor de thuisblijvers, goed ontbijten en dan kunnen we tussen 8 en 9 uur weer de nieuwe coördinaten ophalen. Het ontbijt was uitgebreid en goed. En dat komt goed van pas want we hebben de energie hard nodig vandaag.

08:50 uur miles stand 752860
we hebben de coördinaten en opdrachten. Tijd om de skills van de dames te testen!

10:10 so far so good, we zijn bij het 5e punt van het eerste blad met instructies
Ondertussen rijden we met 5 Ramblers in colonne.

10:58 Gearriveerd bij het volgende punt voor ontvangst van nieuwe opdrachten. We hebben met behulp van de Henk Henk de Mc Donalds kunnen vinden waar we heen moesten gaan. Code woord voor de balie: Mc Ramble burger. Het was een hamburger p.p. en nieuwe coördinaten. Boffen wij even met gratis wifi van de McD. Snel opgezocht, burger gegeten en weer op weg.

We gaan nu een stuk snelweg pakken, een zogenoemde overbrugging etappe. Even kijken hoeveel power erin zit. Wij tikten met de Stang de 185 km/h aan, Klaas en Antoinette laten we zeggen ruim eroverheen. We hadden nog wat power over met de stang, maar met het spatbord wat aanloopt en de dynamo enz. maar niet voluit gegaan.

13:13 Oef! Stang kapt ermee, snel langs de weg. Ja hoor.. benzine op.. Gelukkig een mede rambler achter ons gestopt om te vragen of alles goed ging, en daar hebben we een jerrycan met benzine van gekregen. Bedankt Bart! Op zoek naar de dichts bijziende benzinestation, was nog wel even rijden en het was knijpen, maar we hebben het gehaald.

12:45 aangekomen bij de coördinaten We mochten even de benen strekken bij een toeristische trekpleister. Een stenen brug op rotsen uit de middeleeuwen. Mooi om te zien. Ik ben nog even een rondje gelopen daar en JJ, Klaas en Antoinette zijn wat gaan drinken. We zijn het stuk van de auto naar de rotsen heen met de pendelbus gegaan en terug lekker even gelopen. Een kilometer of 4 á 5. Zo, even de benen gestrekt en we kunnen er weer tegenaan!

Mile stand 7546
Wat een mooie wegen naar en door Tsjechië Het vergt alleen wel veel energie om met de Stang te rijden. Oppassen voor het spatbord vooral nu we volgetankt zijn en extra gewicht erin zit, best warm binnen en het constante harde geluid, zelfs met oordopjes.  Maar vandaag waren supermooi he?En gaaf hé waren wel woorden die vaak voorbij kwamen. Er waren vandaag ook weer wat foto's gemaakt van de Stang en Porsche door voorbijgangers, mensen bij de tankstations, enz.

19:30 aangekomen bij het laatste punt voor coördinaten. Het was op een berg met een televisietoren. Eigenlijk achteraf spijt dat we gelijk door zijn gereden en niet van het uitzicht hebben genoten, maar ja, als het goed is volgen er nog meer mooie momenten. We hebben de coördinaten ingesteld en gaan richting hotel.

Eenmaal bij het hotel was het nog een bitch met de parkeergarage inkomen met de Stang. Met elke bocht moesten we steken om het volgende level omhoog te gaan. Enfin, aangekomen bij het Babylon hotel. Een oude textiel fabriek, hele aparte stijl, volgens JJ en Klaas had het iets weg van Las Vegas. Snel de spullen op de kamers gegooid en richting het centrum om wat te eten, want dat ging er wel in! Het eerste de beste restaurant ingelopen wat er enigszins acceptabel uit zag.
Zo, lekkere burger, sparerib en pasta op en op naar het hotel maar weer! Alleen waren we zo kapot, we hebben heel decadent de taxi genomen om naar het hotel te gaan wat maar 800 m verderop was. Het ding wat ik trouwens echt niet had mee hoeven nemen, waren de melatonine pilletjes; onze ogen waren snel toe.

in de buurt van hotel 1. Grauwe gebouwen in een mijnwerkersomgeving zo te zien aan de ornamenten in de parken.