vrijdag 20 mei 2016

21 mei - een maand verder

We zijn ondertussen een maand verder en de Mustang heeft al weer het een en ander achter de rug... We waren klaar om te testen met Pinksteren na montage van een nieuwe kabelboom op het allerlaatste moment. Om bandenslijtage aan de nieuwe banden te voorkomen hebben we op de oude banden de eerste on-uitgelijnde testkilometers gemaakt. Bekijk hier de video's.


Het geluid is hier al duidelijk meer aanwezig dan normaal.....



Er kwam het een en ander aan onvolkomenheden aan het licht.


  • De toeter deed het niet
  • Uitlijnen was ECHT nodig
  • Balanceren van de wielen ook, trillen vanaf 90 km/h tot zker 140. harder nog niet gereden.
  • Ze zuipt als een tempelier
  • De achterwielen lopen aan
  • De rembekrachtiging doet niet zo veel (bij toerenval??).
  • De olie wordt niet warm (doet de meter het wel?)
Verder

  • Nu kan de binnenbekleding worden afgemaakt, 
  • De dorpellijst links erin gemaakt.
  • Het scherm voor de achteruitrijcamera kan erin
  • We hebben meteen nieuwe kickpanels (interieurdelen onder dashboard aan beide zijden) gekocht.
  • Er moet nog een sleepoog onder aan de voorkant voor ''just in case''
  • De pluspool zit dichtbij het binnenscherm=massa.
  • De nieuwe zekeringkast moet worden weg gebouwd (achter het linker kickpaneel).
  • De achterspatborden zijn uitgeslepen om de wielen meer ''ruimte'' te bieden.

De volgende werkzaamheden waren nodig...
  • Het stuur is uit mekaar geweest omdat er op de vrijdag voor Pinksteren flink rook uit kwam. Toen bleek dat het stuurwiel bleek verbogen en daarmee de zich daarin bevindende toeter contactjes. Die klinkt nu weer als vanouds.
  • Er is een terugslagklep in de vacuümslang van de rembekrachtiging geplaatst.
  • De olie bleek met 75 graden de oliekoeler in te gaan en er met 52 graden uit te komen. Die hebben we afgedekt. Als het nodig is kan de afdekking eenvoudig worden verwijderd.
  • Er is een sleepoog plaats onder de chassisbalk geplaatst
  • Er is een ram-mount-bevestiging in het dashboard geboord. Voor de display van de camera
  • Binnenbekleding is netjes gemaakt. De zekeringkast vastgemaakt
  • Rubber boven de pluspool
  • De wielen gebalanceerd
  • 3,5 uur gewerkt aan de uitlijning
En toen ging het proefrijden verder en brak de kabel in de versnellingspook. Hierdoor was inschakelen van de achteruit niet meer mogelijk. Gelukkig kon een tweedehands pook worden gevonden en na montage van 2 ringen omdat de nok daarin niet wilde aansluiten kon de achteruit weer worden ingelegd. We vonden in onze voorraad nog een nieuwe rubber manchet EN een chromen afdekplaat. Die ook meteen gemonteerd en het ziet er heel mooi uit.

Vandaag op 21 mei volgen nog wat klusjes en testjes. Morgen gaan we de eerste dag van de Ramble Rally in.

To-do:
  • Wielen natrekken
  • Olie checken
  • Remvloeistof checken
  • Koelwater checken
  • Stickeren voor de rally
  • Proefrijden en dan??

 werkplek...

voor de koffers


Rallyklaar




 Sleepoogbevestiging






 extra klokjes en een mooi chromen randje rond de pook














Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats gerust een reactie!