Ook hebben we op een aantal kritieke plaatsen isolatiemateriaal om de uitlaat gewikkeld, een bout afgezaagd van de uitlaat waardoor de handrem het weer doet, de versnellingsbak van olie voorzien en de olievoorraad in het cardan gecontroleerd. Voorts hebben we waterslangen gemonteerd, een veer in één van de waterslangen gestopt, vacuümslangen en de motor gevuld.
Wel van de aanpassingen in het voorfront. De twee kleine gaten zijn voor de slangen van de oliekoeler. Het grote gat om de slangen voor hete luchtfilter door te laten. DHL vroeg zojuist om de douanecentjes dus het zal zeer binnenkort hier zijn.
De laatste foto van de ''neus'' voordat ie erop gaat. Beloofd. Ik denk dat Shelby jaloers zou zijn vanwege het vakmanschap.
Koplampringen
Ook is de motor voor het eerst in de auto gestart. Op de ''gone in 60 seconds'' manier zonder het contactslot te gebruiken. De headers bleken los te zitten en nadat die vast zaten ging het al een beetje beter. Daarna was er een vacuüm probleem; de carburateur sloot niet goed aan op het inlaatspruitstuk. Met een tussenplaat die we nog hadden en een extra pakking is dat opgelost. Jammer; elke milimeter is er eentje tussen carburateur en voorklep.
Een eerste beeld van de werkende motor.
De originele kabelboom is onbetrouwbaar en die hebben we voor een gedeelte geïnstalleerd maar zullen we er weer uit halen. het isolatiemateriaal is broos en omdat meerdere draden zijn samen getaped weten we niet wat er binnenin gebeurt. In ieder geval de kans op kortsluiting. En dat het allemaal niet gaat werken. We laten het even zo en geven voorrang aan de carrosserie en het interieur. Over twee weken is de kabelboom aan de beurt.
Ik hou er echt van om zelf aan mijn eigen
BeantwoordenVerwijderenmotor te sleutelen. Hier haal ik veel plezier uit en als het dan eenmaal werkt is het echt geweldig. Ik kan er echt kippenvel van krijgen!