zaterdag 26 maart 2016

Update 25 maart 2016

De voorruit zit erin. Met eennieuw rubber en nieuw chroom. De professionele ruitenzetters hadden er een flinke worstelpartij mee. Mede door het stugge rubber. Ze zijn niet tevreden met het resultaat.  Je kunt echter de lat niet te hoog leggen voor een auto uit 1965 met toleranties uit 1965. Ze zijn nu moed aan het verzamelen voor het achterraam.


Aan beide zijden naast de "Shelby-like'' luchtinlaat ten behoeve van radiator en oliekoeler. zijn nu ronde gaten van 10 cm doorsnede gerealiseerd. Hieraan zullen wanneer dat eindelijk wordt ontvangen uit Amerika het nieuwe luchtfilter met koude luchtinlaat worden gekoppeld.


Het bestaat uit aan elkaar gelaste delen; een bovenzijde en onderzijde (apron). hieronder in een laagje grondverf.


Er is nu een dagje aan geplamuurd en geschuurd om de delen die ondanks de voorbumper die een klein beetje afdekt, zichtbaar zullen blijven. Volgende week in de grondverf en de lak is de verwachting.


De uitlaat zit er nu definitief onder. Passend gemaakt met wat laswerk en flexibele buis.


Het achterpaneel is gemonteerd om zeker te zijn dat de uitlaat deze niet raakt en de uitlaatpijpen symmetrische te monteren. Wel nog met een beetje isolatiemateriaal om de lak te beschermen.


Mooi gepolijste RVS eindpijpen.


De uitlaat bestaat uit pijp met een diameter van 2,5 inch (63 mm) doorsnede. Is gemaakt vana gealuminiseerd staal en de uitlaatdempers (slechts 1 per kant) is van het type ''American Thunder'' van het merk Flowmaster. We zijn heel benieuwd naar het geluid. Dat moet indrukwekkend zijn met zo'n naam.


DE radiator is geplaatst. Definitief. De eerste watersang is al aangesloten, de andere uit het setje dat we in Amerika hadden besteld past niet (what's new).

We hebben ook de kleinere fan gemonteerd met de bijbehorende shroud (zwarte kap om de fan heen) en de nieuwe ''fan spacer'' van 2 inch. Dat laatste is het afstandsblok tussen poelie en fan. Hiermee plaatsen we de fan op de juiste afstand tot de opening in de shroud om daarmee de luchtpassage door de radiator te optimaliseren.'


Het past nu allemaal mooi in elkaar. De fan draait vrij rond ten opzichte van de shroud en staat precies in de opening.


Er zijn leidingen op lengte gemaakt en gemonteerd op de oliekoeler. Mooi met RVS nippels bij de RVS teflon leiding. Nu kunnen de gaten in het voorfront worden gemaakt waar ze doorheen kunnen.


De stoelen die hier eerder in deplorabele staat werden getoond naderen nu hun vervolmaking. De onderkant met de gepassiveerde veren en gestraalde en gespoten frames. De glijders voorzien van de juiste nylon blokken en rollagers. En opnieuw gesmeerd.


En de stoel in vol ornaat. klaar voor montage. De eerste purist heeft me al veroordeeld voor het monteren van de hoofdsteun. Die bestond niet in 1965. Ik denk dat nekhernya's misschien toen ook nog niet bekend waren. In mijn vorige Mustang werd ik ooit van achter licht aangereden en heb daar geruime tijd rug en nekpijn van gehad. Ik hoop in het sterk ongewenste geval dat dit bij deze auto mocht voorkomen dat de rug en nekpijn dan niet zullen plaats vinden.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats gerust een reactie!