het gat zit erin en onderop weten we hoe we de lucht gaan geleiden. Naast de koelingsuitdaging is er ook een uitdaging in de vorm van het slot van de voorklep. Dat zit slechts aan de bovenkant van het voorpaneel (radiator support) vast. En dat ''zwabbert'' alle kanten op.
De radiator krijgt zo meer dan de helft meer lucht. weliswaar door de oliekoeler heen die daarvoor wordt geplaatst.
En eventjes eraf. Alle onderdelen zijn van staal gemaakt. Geen polyester. Wel worden ze in elkaar gelijmd.
En hier komt een versteviging voor het slot.
De schroeven zijn er om de gelijmde delen aan elkaar te verbinden. Als het vast zit gaan de schroeven eruit, plaatwerken en spuiten!!
De wieldoppen hebben een saai ''American Racing logo. Ik heb wat nieuwe logo's laten maken.
UV beschermde watervaste stickertjes. Geinig
En zo ziet de voorkant er nu uit. Hopelijk wordt 't een en ander deze week gespoten. Het zal in twee delen worden gespoten. Wat eigenlijk 5 delen zijn. Op deze manier is de passing beter.
Een flinke hoeveelheid lucht kan hierdoor. Ik schat zo maar dat de luchtinlaat 60% groter is geworden. En omdat koelen bij getunede amerikaanse V8en altijd een aandachtspunt is....
Samen met de shroud die we plaatsen om de fan, de aluminium radiator met meer capaciteit, het grotere carter en de oliekoeler zijn er best veel maatregelen getroffen om de koeling te maximaliseren.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Plaats gerust een reactie!