zaterdag 16 april 2016

berekening eindoverbrenging

hieronder de berekeningen voor de eindoverbrenging. De eerste hebben we besteld. de tweede is voor de referentie. de derde is wat er nu inzet. Gemeten door de achterwielen één keer rond te laten gaan en dan te tellen hoeveel keer de tussenas rondging.

3.00 is de laagste die een Auburn sperdifferentieel aan zou kunnen. 2.75 maakt het lastig weg te rijden op een steile helling (omhoog ;-) ). 3.50 geeft een hoger toerental op de snelweg en daarmee hogere slijtage en benzineverbruik (en warmte in de motor). Het blijft een lastige keuze.............. Eigenlijk wil je nog korter in één en twee. Maar langer in de laatste. Nadenken over een zesbak dan maar.... we weten nu hoe het moet.



 speed in various gears using a 3.50 differential ratio
versnelling 1 2 3 4
v-bak ratio 2,31 1,69 1,29 1,00
rpm km/h km/h km/h km/h
1000 15 21 28 36
1500 23 32 42 54
2000 31 42 55 71
2500 38 53 69 89
3000 46 63 83 107
3500 54 74 97 125
4000 62 85 111 143
4500 69 95 125 161
5000 77 106 138 179
5500 85 116 152 196
speed in various gears using a 3.25 differential ratio
versnelling 1 2 3 4
v-bak ratio 2,31 1,69 1,29 1,00
rpm km/h km/h km/h km/h
1000 17 23 30 38
1500 25 34 45 58
2000 33 46 60 77
2500 41 57 75 96
3000 50 68 89 115
3500 58 80 104 135
4000 66 91 119 154
4500 75 102 134 173
5000 83 114 149 192
5500 91 125 164 211
speed in various gears using a 2.75 differential ratio
versnelling 1 2 3 4
v-bak ratio 2,31 1,69 1,29 1,00
rpm km/h km/h km/h km/h
1000 20 27 35 45
1500 29 40 53 68
2000 39 54 70 91
2500 49 67 88 114
3000 59 81 106 136
3500 69 94 123 159
4000 78 108 141 182
4500 88 121 159 205
5000 98 134 176 227
5500 108 148 194 250
gebaseerd op www.tremec.com/calculadora.php
wielmaat 235/60x15
tire height (inches): 26.102
wheel diametre (inches): 9.252

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats gerust een reactie!