dinsdag 3 november 2015

begin november onderstel eraf en meer

Er zijn wat spulletjes binnen gekomen uit Amerika en, behalve dat de lakproef is goedgekeurd, id besloten dat de motorruimte toch satijn zwart gaat worden en niet dezelfde kleur als de rest van de auto. Zwart is ook ''origineel''.

De uitlaat is binnengekomen. De originele pijp is 2 inch in doorsnee en best dichtgeknepen in de rondingen. Gewoon, een origineel soort uitlaat zonder aan vermogen te denken. De nieuwe is 2,5 inch in doorsnede en kent ook geen vlakke stukken. Dat zal best leuk gaan klinken. En vermogenswinst geven.



Hieronder het oude en het nieuwe uitlaatspruitstuk. Van 4 naar 2 naar 1 van 2,5 inch doorsnede.



Ook twee nieuwe chromen klepdeksels



En nieuwe achterstukken met bevestigingsmaterialen. Ik heb nu twee oude over.


Dit bouwpakketje gaat een mooie verbinding maken tussen de binnenschermen en het schutbord. Een heel stevige verbinding!!


Het nieuwe koplamphuis is ook binnen


En de ''Shelby Style'' koppelingshefboom. Die is anders dan de originele omdat de spruitstukken in de weg zullen zitten. Meteen ook met alle lagertjes en ringetjes om 'm helemaal als nieuwe te monteren.


De achterstabi is binnen. Stevige uitvoering en verstelbaar. Een beetje.


De binnenkant is kaal geweest en staat nu in de corroless. Wieldragers en dergelijke hangen er nog aan. Net als de stuurinrichting.




Er wordt nog wat geworsteld met ''Wanneer halen we de wielophanging eraf? Dan zijn we niet meer mobiel en hebben we de brug een paar weken niet beschikbaar voor andere klussen''.

Ook de binnenkant van de kofferbak kreeg een opfrisser:




En nu de achterschermen erop zitten kan de achterklep gemonteerd. Past na wat kunst en vliegwerk ''aardig'' links staat het spatbord nog wat bol ten opzichte van de vlakkere achterklep. Dit cosmetische aspect wordt nog gecorrigeerd.....


En toen werd opeens de oplossing van het mobiliteitsvraagstuk succesvol geadresseerd (sorry, doe een klus met veel personeelszaken aspecten momenteel)  en ligt dit klaar ter reiniging en restauratie.


Zie ook de voor triangels hieronder linksboven in de foto.


En dan kunnen nu de laatste plekjes waar nog geen corroless bij kon uiteindelijk ook worden behandeld en dan is de carrosserie helemaal voorbewerkt voor de plaatwerker.



En dan nog wat foto's ter referentie wanneer we het weer in mekaar gaan zetten.












Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats gerust een reactie!