Het linker achterscherm
Allereerst werd het linksachter binnenscherm ontroest en gerepareerd waar nodig met inzetstukken van de nieuwe donor binnenschermen. Het lijkt meer werk om stukjes in te lassen in plaats van een heel scherm maar door deze methode past alles beter.
Alles in de Corroless
En alles alvast Poppy Red
En dan op zijn plaats lijmen!
De voorschermen
Het proces van het strak maken in beeld.....
De Motor
De motorenbouwer is druk bezig. Allereerst de smerige verfresten uit de binnenkant van het blok verwijderd. De verf is erin gesmeerd door een eerdere ''restaurateur''. Het doel is om de olie sneller van boven af het carter in te laten lopen. Echter de verf zat in allerlei kanalen en verstopte daar de doorstroming. Er zijn verschillende reinigingstechnieken toegepast. Ultrasoon meerdere malen, hoge druk reiniger en een thinnerbadje. Het blok is uitgeboord, gesmede zuigers gemonteerd, lagers vervangen waar nodig en nieuwe koppen van Edelbrock en natuurlijk een iets enthousiastere nokkenas met toebehoren. Deze week de ontsteking en de carburateur langs gebracht. Het wachten is op de carterpan. Een nieuwe besteld omdat ik een temperatuurzender wil kunnen monteren en ik wil dat de olie in de pan blijft. De originele pan moest dan een aansluiting krijgen en er zouden schotten in gelast moeten worden. Een nieuwe pan is goedkoper. Ook wordt het originele gietijzeren inlaatspruitstuk vervangen door een aluminium versie die een betere doorstroming en daarmee een aanzienlijke vermogenswinst. En er zijn chromen klepdeksels onderweg. Net als heel vroeger op de HiPo standaard werd geleverd. het blok wordt ''Ford blauw'' geschilderd.
Zo ziet het er van onder en van boven uit:
De Versnellingsbak
Dit weekeinde de bak omgeruild voor de goede. En meteen het revisie set opgehaald. het plan is de bak maandag naar het revisiebedrijf te brengen. Naar verwachting met twee weken volledig gereviseerd retour.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Plaats gerust een reactie!