zaterdag 10 oktober 2015

begin oktober. achterspatborden en gerimpeld dashboard

Er is stug doorgewerkt aan de achterkant. de rechterdraagbalk was een beetje krokant ter plaatse van het achterste veer bevestigingspunt dus is er een nieuw stukje balk gefabriceerd.


De achterste dwarsbalk idem dito


De achterste binnenschermen hebben het in de 50 jaren ook te verduren gehad.



Acteraan in de kofferruimte, boven de draagbalk is er ook een stevig stukje ingelast. Het was daar best dun. Links en rechts.


na het nodige laswerk en roeststabilisering met corroless zijn de plaatdelen achter het spatbord in een rode kleur geschilderd. Dit is nog niet de definitieve kleur.


de blanke randjes geven aan waar het buitenscherm erop gelijmd gaat worden en waar de hechting zal plaatsvinden.


Alles weer heel en passend. Dat was nog lastig; de neiuwe binnen en buitenschermen pasten niet mooi op elkaar.


Ook het nieuwe spatbord...


De binnenkant van het spatbord na montage.


De buitenzijde.

De schroefjes zijn voor de tijdelijke hechting; je kunt het scherm niet vastklemmen bovenaan.


Nu het voorraam eruit is blijkt overduidelijk dat de bovenkant van het dashboard een Botox behandeling kan gebruiken.


En is links aan de beurt. Niet zoveel plaatwerk te vervangen als rechts gelukkig. Wat al bruin is van de Corroless kan grotendeels blijven zitten.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats gerust een reactie!