maandag 19 oktober 2015

19/10/2015. V--bak geïdentificeerd, ''Patchwork kofferbak''


Versnellingsbak identificatie


De versnellingsbak heeft een code met HEH-BX en is daarmee een close ratio bak.

Van: www.davidkeetoploaders.com
4-SPEED TOPLOADER IDENTIFICATION
On the passenger side at the front edge of the maincase there is a small metal tag with a HEH or RUG number. This is a list of tag numbers that decode the transmission. The lower number on the tag is the serial number of the transmission in the order it was tagged, it has nothing to do with the serial number of the vehicle the transmission is in.
If you do not see your tag number listed here, please check our Toploader Imposters page.

Tag #
YearVehicleEngineRatioComments
HEH-A1964Mustang260wide25-spline
HEH-B1964Meteor, Fairlane289-2Vwide28-spline
HEH-C1964Mustang289wide25-spline
HEH-D1964Galaxie390close28-spline
HEH-E1964Meteor, Fairlane,
Sunbeam Tiger
289-4Vclose25-1/2" trans
28-spline
HEH-G1964Mustang260, 289wide25-spline
HEH-H1964Galaxie427close28-spline
HEH-J1965Galaxie390close28-spline
HEH-L1965Fairlane289wide25-1/2" trans
28-spline
HEH-M1964Falcon289-2Vwide25-spline
HEH-N1965Fairlane289close25-1/2" trans
28-spline
HEH-P1964Mustang289wide25-spline
8/20/64 to 12/30/64
HEH-R1965Galaxie427close28-spline
HEH-S1964Mustang289closeBefore 8/20/64
HEH-T1965Mustang289closeFrom 8/20/64 to 10/1/64
HEH-U1964Comet289 HP 28-spline
HEH-AM1966Galaxie427close31-spline
HEH-AR1966Fairlane390wide28-spline
HEH-AT1965Galaxie427close28-spline
HEH-BL1965Galaxie390close28-spline
HEH-BN1965Fairlane289wideAfter 12/1/64
HEH-BP1965Falcon289wideFrom 10/1/64 to 2/1/65
HEH-BR1965Mustang260, 289wideFrom 12/30/64 to 2/1/65
HEH-BS1965Falcon289wideAfter 2/1/65
HEH-BT1965Mustang289closeFrom 2/1/65
HEH-BV1966Fairlane, Falcon289wide28-spline
HEH-BW1966Mustang289wide28-spline
HEH-BX1966Mustang289, 289KcloseFrom 10/1/64
HEH-CF1965TVR, Griffit289wide25-1/2" trans
HEH-CB1965Galaxie427close28-spline
HEH-BY1965AC Cobra427close28-spline
HEH-CC1965/66Galaxie390wide28-spline
HEH-CG1966Galaxie428close31-spline
HEH-CJ1967Fairlane427close31-spline
HEH-CL1966Fairlane390 GTwide28-spline
HEH-CT1966Galaxie427close31-spline
RUG-A1967Galaxie390wide28-spline
RUG-A11967Galaxie390wide28-spline
RUG-A21967Galaxie390wide28-spline
RUG-AD1968Mustang390close28-spline
RUG-AD11969Mustang390close28-spline
RUG-AE1968Mustang428close31-spline
RUG-AE11968-69Mustang, Cougar428close31-spline
RUG-AE21969Mustang428,
Boss 429
close31-spline
RUG-AG1969Mustang302, 351close28-spline
RUG-AH1969Fairlane351close28-spline
RUG-AJ1969Fairlane428close31-spline
RUG-AK1969Fairlane351close31-spline
RUG-AL1969Fairlane390close28-spline
RUG-AR1970Fairlane351close28-spline
RUG-AR11970Fairlane351close28-spline
RUG-AS1970Fairlane351close31-spline
RUG-AS11970Fairlane351close31-spline
RUG-AT1970Fairlane351close28-spline
RUG-AT11970Fairlane351close28-spline
RUG-AU1970Fairlane429close31-spline
RUG-AU11970-71Torino429close31-spline
RUG-AV1970Mustang302, 351wide28-spline



Het is een Mustang bak en is ergens tussen ''65'' en ''67'' geleverd voor een 289 want hij heeft de RF C5AR-7006-D: code als op de foto hierboven te zien.

MAIN CASE IDENTIFICATION
4 speed Toploader maincases came in two bolt patterns:
The case on the right is a 64 narrow bolt pattern 4 hole case.The case on the left is a 65-73 wide bolt pattern 8 hole case. The inner bolt pattern on the 8 hole case is the same pattern as the early narrow case.

RF C4AR-7003-A:
1964 casting used in 64. Narrow 4 hole case.

RF C5AR-7006-D:
1965 casting used from 65-67. Wide 8 hole case.

RF C8AR-7006-D:
1968 casting used from 68-71. Wide 8 hole case.

D2AR-7006-CA:
1972 casting used in late 71. Wide 8 hole case.

RF-D2AR-7006-CB:
1972 casting used in 72 - 73. Wide 8 hole case.

XAA 12512 / ALCOA 2:
This is a factory aluminum case used in 69-70 in factory road race cars to help lose a little weight. A very small number of these cases were made, maybe 10. This case had the HEH HG White Stripe gear ratios in it.


 De vraag is nu: Welke eindoverbrenging?? Daarvoor moeten we de wielmaat en de overbrengingen van de versnellingsbak in een spreadsheet stoppen met in het achterhoofd de nokkenas die in de motor is geplaatst en het daarbij behorende koppelkromme verloop en de cruise en top snelheid die we zoeken. De close ratio biedt goede mogelijkheid om met een iets langere vier te rijden als we (zoals te verwachten) voldoende koppel hebben bij lage toeren.

Close
 firstsecondthirdfourth
Ratio2.321.691.291.0
Tooth Count32282523
Counter Gear Tooth Count15182125

Wordt vervolgd, nog wat data verzamelen!!

Patchwork


Ondertussen was er nog wat patchwork verricht aan de kofferbak en daaronder. Check it out!

Gisteravond nog wat spuitbussen Corroless besteld om de holle ruimtes van een laagje te voorzien. Nu alles gelast is is er blank staal ontstaan aan de binnenkant.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats gerust een reactie!