zaterdag 9 januari 2016

carrosserie en motor - flinke stappen vooruit!!!

De carrosserie is voor een groot gedeelte gespoten. Omdat de lak snel droogt en matig dekt moet de verf meerdere malen worden opgebracht. Omdat het dan lastig is de auto in 1 keer te spuiten is eerst het bovenste gedeelte gespoten en volgt binnenkort de rest.






Daarnaast was de koplleing gearriveerd en de laatste boutjes om de drukgroep mee vast te zetten. Dus was de motor klaar!!! De bouwer was zo vriendelijk ons te vragen de versneliingsbak mee te brengen en wat andere losse spullen zodat we ''en en ander onder zijn watchful eye konden assembleren. En zo geschiedde....

Allereerst moest het anti-rammel veertje op de clutch vrok gemonteerd. En dat deed ik natuurlijk eerst verkeerd om. Toen die er goed in zat, de clutch fork gemonteerd in het bell house. En daarop het lager gemonteerd.



De koppelingsplaat er nog even tussenuit om te controleren of de ingaande stift van de versnellingsbak en het ontvangend lager toch wel dezelfde diameter hebben.


De rechter voorkant van het blok...


En nogmaals de voorkant


Links voor:


Links achter


Voorzijde


En nu samen bouwen 





In plaats van de carburateur is een takelplaat gemonteerd


Het inlaatspruitstuk. Aluminium.....


Die liggen alvast klaar. Voor binnenkort!!


Opschrift op de nieuwe cilinderkoppen


Het nieuwe carter. De pan is uitgevoerd met schotten binnenin zodat bij enthousiast bochtenwerk er olie onder aanzuigbuis blijft staan. Ook is er een nippel waar een olietemperatuurzender in kan worden gemonteerd.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats gerust een reactie!