vrijdag 29 januari 2016

Diverse opbouw activiteiten, eind januari

Allereerst moeste de speciale boutjes worden gescoord waarmee de shock tower tops worden vastgezet. En natuurlijk nieuwe nieuwe shock tower tops omdat het chroom eraf ging bij wat er voorheen op de auto zat gemonteerd.  Hier een inkijkje van onderaf. Bouten met een platte kop e neen nok zodat ze borgen in het sleufgat in het plaatwerk. Er kwamen 5 bouten van de auto af en we hadden er 6 nodig. En dat is gelukt. Met nieuwe bouten.


 De Nieuwe draagarmen gemonteerd.


 En de gereconditioneerde spindle.


En harde bussen aan de spoorstang. Nu nog tijdelijke ringen, de originele liggen al weken bij de passiveerder. 


Erg schitterend; een dikke aluminium hoekprofiel als basis voor de versteviging van de motorruimte. Ter vervanging van de Monte Carlo brace.


En een plaat onder de shock tower top. De nieuwe koni demper is hier gemonteerd.


En hier ook al de nieuwe geventileerde schijfrem samen met de remklauw met 4 zuigers.




Onderdelen voor de stuurstangen, geel gepassiveerd. Ook bouten voor de stuurinrichting en de gele ringen.

En een brandstofslang met grotere diameter zodat het motorblokje niet arm gaat lopen...


De bevestiging aan de carrosserie van de voorste stabi. Een stevig exemplaar....



Zie op de foto hieronder nogmaals hoe stevig de aluminium hoeklijn is bevestigd aan de carrosserie. De rembekrachtiger zit er al op maar is helaas niet goed. Wordt vervolgd....


Het 14 inch wiel past TOCH over de remklauw heen.


De gepassiveerde delen vinden hun weg in de auto.



En zo zit de achterstabilisator stang bevestigd. In het chassis.
Waar het gele sticky hang moet nog een ontluchtingsnippel worden gemonteerd. En daaraan weer het verdeelblok van centrale remleiding naar beide (wiel)zijden.

De benzinetank werd eerst gegrond en aan de onderkant van een laagje anti steenslag voorzien, net als de bodem. Daarna in de kleur van de auto...



De auto staat ook weer op eigen benen. En kan weer sturen. Met nieuwe rubber pakkingen in de stuurstang.


het materiaal van het hemeltje was verteerd. Dus, oude troep eruit, nieuw dempingsmateriaal erin. Hemeltje besteld. Wordt binnenkort vervolgd.



Nieuw raamsnorretje voor het achterste zijraampje. Je ziet 'm bijna niet zo mooi zit ie erin.


En het raampje zelf gaat weer heel soepel omhoog en omlaag. Dit nadat een gedeelte van een mechanisme is vervangen en alles lekker in de ontvetter heeft gelegen en opnieuw is gesmeerd.


Het hemeltje is niet eenvoudig strak te trekken. De derde baan lijkt er wel te krap ingeschat. We hebben veel last van de slappe hemel zoals op de foto...




Ook de tank heeft een (voorlopig) plekje gekregen. Het is goed te zien waar de extra gallons erbij gekomen zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats gerust een reactie!