maandag 15 september 2014

post RDW trauma verwerken

Door omstandigheden konden we niet direct na de RDW keuring aan de slag. Vanavond voor het eerst en meteen een flink stap voorwaarts gemaakt. De kogel verwijderd waar de pitman arm mee vast zit aan de zogenaamde centerlink. Maar om dat te doen moesten de stuurstangen ook los en de zogenaamde idlerarm. Het is nu zaak zo snel mogelijk de onderdelen te scoren en deze te monteren binnen de 4 weken van de RDW zodat we zonder meerkosten kunnen keuren. Hier een close up van de stofhoes op de kogel aan één van de stuurstangen. Beetje beschadigd bij het demonteren maar ze waren al flink vergaan.
 Hieronder de centerlink. Die wordt van links naar rechts bewogen door de pitmanarm die aan het stuurhuis vast zit. Aan deze centerlink zitten de stuurstangen bevestigd. En op de kogel aan het eind zit speling. En daarom dient de hele aarm te worden vervangen.
Ook de achterlichten waren een zorgpunt en, inderdaad, als je goed kijkt zie je een klein verschil in helderheid. Eén van de drie vakjes van het linke lampje was wat donkerder. Maar het bleek een miniem verschil. We hebben de lampen uit elkaar gehaald; de massa gecheckt en de lenzen gewassen. De reflectoren bleken flink gecorrodeerd wat de lichtopbrengst niet ten goede komt en precies achter het wat donkere gedeelte bleek de reflector helemaal verdwenen. We hebben de binnenkant van de lampen met alutape beplakt en de lampen gaven een super helder licht en overal gelijk fel.
Links de lamp vóór de ''behandeling'' en rechts na behandeling. Verbluffend resultaat.

En dan is dit de stand na één avond post RDW traumatische stress:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats gerust een reactie!