De zij-ornamenten gaan er ook binnenkort op. Dat geeft weer ''smoel''. Frisse gaten in de nieuw gespoten en nieuw gemonteerde zijschermen. Oef.
We hebben net de motor even opgetild in de steunen omdat we op zoek zijn naar een oplossing om de headers weer vrij te maken van de de shock towers waar de motor tussenin is geklemd. We zijn tot de slotsom gekomen dat we vulplaten tussen de motorsteun gaan leggen. Daardoor gaat de motor iets omhoog en komen de headers vrij te liggen. Dat is sowieso nodig. het carter ligt ook op de traverse in ''ruststand''. Dan nog wat hittewerend materiaal tussen header en shocktower en hopen dat de motor niet teveel schudt en TOCH de zijkanten gaat raken.
Update einde dag 17 februari: Ondertussen zijn er ringen gepaatst tussen de bovenste motorsteun (silentblock) en de motor en vulplaten tussen de onderste steun en de hoeksteun. In totaal zo'n centimeter ruimte gemaakt en de motor daarmee hoger. Aan de zijkanten heeft dat opgeleverd dat de headers vrij liggen van de shock towers. Daar moet nu nog wel een hittewerend materiaal tussen.
De remleidingen moeten worden gemonteerd. Er is een plug en play setje aangekomen. Het diagram hieronder laat zien hoe het loodgieterswerk dient te lopen.
Op de achteras zit het prachtig. Het verdeelblok dient nog te worden gemonteerd samen met het ontuchtingsventiel op de achteras. (Het gat in de as waar het ventiel in moet is door een vorige eigenaar grotendeels dicht gevulcaniseerd en moet nog worden schoongemaakt en de schroefdraad werkbaar gemaakt.) Ook de rembekrachtiger levert een probleem op. Deze is namelijk alleen maar geschikt voor auto's met een automaat. De koppelingsbediening zit helemaal klem met deze bekrachtiger.
Hieronder de leidingen op de achteras. Past prachtig.
Hieronder de nieuwe benzinepomp met groter debiet. Er moeten nog pilaartjes in met een grotere diameter.
Uiteindelijk na veel vijven en zessen hebben we een manier gevonden de dynamo te monteren in lijn met de andere poelies. Tel de ringen!!! hier zullen tzt nog bussen voor worden gedraaid.
Ondertussen is het nieuwe dashboard provisorisch gemonteerd. Er kwam heel veel vuil onder vandaan. 50 jaar opgespaard.
Niet alles zit mee. DE originele fan past toch niet zo goed in de later verkregen shroud. Volgens de geleerden moet je rondom een inch vrij zijn rondon de fan voor bewegingen van de motor en zo. makes sense. Deze zit klem.
Met de maat erbij kan de leverancier even in z'n rek kijken wat hij normaal levert en hoe anders dat is dan wat er van de auto af komt.
Dit stiftje is om de deur te opnenen. Maar het is een pony interieur met dikkere deurplaten dus de normale past niet en er moest er eentje uit Amerika komen ter vervanging. De veer is gebroken.
Dopjes in de deuren. One missing. Is onderweg.
Waar horen de dopjes?
De originele voorscherm ornamenten waren kaal en versleten. Dus een setje nieuwe besteld. Ook meteen de letters voor de voorklep.
We willen natuurlijk niet dat de mooie benzinetank wordt beschadigd. .Zie ook de fris gemonteerde benzinetank aansluiting.
De zij-achter raampjes zijn ondertussen gemonteerd. Draaien heel soepel heen en weer na wat buigwerk en nieuwe tandwielen.
Let op hoe mooi het nieuwe raamsnorretje gemonteerd zit!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Plaats gerust een reactie!